Consultant

We produceren enorme hoeveelheden data met zijn allen. Deze data staat echter nog niet gelijk aan informatie. Tijdens een zoektocht naar bruikbare informatie is het belangrijk om de juiste data bij elkaar te krijgen. Wat de juiste data is? Dat vereist vaak specifieke vakkennis. In financiële zin heb ik deze opgedaan tijdens een master Finance. Hier heb ik mij breed in gespecialiseerd, lopende van corporate governance tot de meest exotische financiële producten. Tijdens deze studie ben ik er achter gekomen welke belangrijke rol data binnen het bedrijfsleven heeft ingenomen. De zeer snelle ontwikkelingen die zich afspelen in het IT-werkveld trekken daarom erg mijn aandacht.

Een nieuwe trend is het toepassen van data science om zo tot nieuwe inzichten te komen. Hierbij kan het gaan om technieken die al lang bestaan en op een slimme manier worden ingezet, of juiste de allernieuwste machine learning algoritmes. Wanneer de juiste data beschikbaar is kan de toepassing van data science technieken bijdragen aan intelligente software en nauwkeurige forecasts. Door ook hier een master in gevolgd te hebben ben ik in staat de juiste technieken in kaart te brengen voor een specifiek doel.

Binnen CPMFactory zet ik deze combinatie van opleidingen graag in om zo de juiste en meest accurate informatie te presenteren op de dashboards van CPMLive.